top of page
Keresés
Szerző képeArt Advisory Budapest

Hova került a műtárgy? – Simon Zsolt József kerámiája a Lissoni által tervezett Sanlorenzo jachton

A műtárgy tünékeny természetű: egy-egy kiállítás vagy aukció során felbukkan, azonban a vásárlást követően rögtön el is tűnik a közönség szeme elől. Az Art Advisory Budapest legújabb sorozatában olyan műalkotásokat mutatunk be, amelyek megtalálták végleges helyüket otthonokban, irodákban és gyűjteményekben, ezzel inspirálva a műtárgyvásárlás és gyűjteményépítés előtt állókat. Ezúttal egy jachton találhatjuk meg a magyar keramikus munkáját, amelynek belső terét nem más tervezte, mint a Lissoni & Partners cég.


Sanlorenzo SX 112 model. Forrás: BOAT International

A Sanlorenzo hajógyár 1958 óta épít kiváló minőségű motoros jachtokat. Évente csak korlátozott számú, méretre gyártott egységeket épít, valamint minden jachtot az egyes tulajdonosok egyedi kérései, stílusa és vágyai szerint terveznek és gyártanak. Az SX termékcsalád több modelljének belsőépítészeti tervét a Lissoni & Partners építészeti iroda tervezte, aki többek között az SX 112 modell megvalósításában is közreműködött.


A nappali rész az SX 112 jachton. Forrás: Officine Saffi / Fotó: Thomas Pagani

A belsőépítészeti kivitelezés kiemelt figyelmet szentelt a belső terek felosztására, valamint a kültérrel való folyamatos párbeszéd kialakítására. A főfedélzetet nyitott térként alakították ki, amely újraértelmezi a jacht belső terének koncepcióját. A nappali rész szomszédságában egy bárzóna és az egyik étkező helyezkedik el egy zökkenőmentes beltéri-kültéri elrendezésben, amelyet a tengerre néző nagy ablakok tovább hangsúlyoznak. A visszafogott anyagok és részletek a japán tisztaságot és az olasz eleganciát ötvözik, amelyek az összes belső térben közös vezérmotívumot alkotnak.


A nappali rész az SX 112 jachton. Forrás: Lissoni & Partners

„Az SX112 egy újabb kísérleti modell, amelyen a Sanlorenzóval együtt dolgozunk. Ebben az esetben még inkább építészeti megközelítésre támaszkodtunk: ez egy lebegő épület.” - Piero Lissoni


A nappali dohányzóasztalán elhelyezett kerámia Simon Zsolt József „Szárnymagok” sorozatának (2017) egyik alkotása. A letisztult, elegáns és modern belső térben a kerámiatárgy különleges formai kivitelezése előtérbe kerül, amelynek a már-már kötélcsomóra emlékeztető, ívelt alakja a tengerrel való kapcsolatot igyekszik fenntartani és továbbgondolni.


Simon Zsolt József „Szárnymagok” sorozatának (2017) egy darabja, a Zsdrál Galéria jóvoltából, fotó: Bánáti János

Simon Zsolt József munkáihoz román kori festmények vagy reneszánsz épületek nyújtanak inspirációt, amely meglepő lehet a néző számára, azonban nem átformálja azokat, hanem a lényét érő hatások mintegy kibomlanak benne, amelyre építkezve indítja el alkotási folyamatát.


A kerámiamunkák a művész esetében a fizikai lét szabálytalanságát is jelképezik, amelyek egy elképzelt idea és a valóságban létrejövő művészi alkotómunka közötti ellentétre igyekeznek rávilágítani. Ez az ellentét azonban nem az alkotás tökéletlenségét hangsúlyozza, hanem a felületek mozgalmasságával sokkal inkább a minket körülvevő környezet anyagi megnyilvánulásában való folyamatos változások és dinamizmusok vizuális megjelenítését teszi lehetővé.


Simon Zsolt József munkáiról itt lehet érdeklődni.


Ha szívesen látnád rovatunkban a Te otthonodat, irodádat ékesítő műtárgyakat, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot az info@artadvisory.hu címen!


368 megtekintés0 hozzászólás

Comments


bottom of page